Partners

Efecte hjälper organisationer att digitalisera och automatisera sin verksamhet. Kunder runtom i Europa drar nytta av vår molntjänst som ger större agilitet, förbättrar kundupplevelsen för slutanvändarna och sparar kostnader. Användningsområdena för våra lösningar sträcker sig från IT service management till ärendehantering som förbättrar arbetsupplevelsen för de anställda, skapar bättre affärsflöden, och kundservice. Vi är det europeiska alternativet till globala spelare på området. Vårt huvudkontor ligger i Finland, och vi har regionala avdelningar i Sverige och Tyskland. Efecte är listat på Nasdaq Firsth North Growth Market Finland. www.efecte.com

synerity2Er Partner för bättre service- & supportlösningar
Vi på Synerity är 100% fokuserade på att hjälpa våra kunder med lösningar inom såväl intern som extern service & support. Vi tror på fokus och erbjuder ett noggrant urval av lösningar som såväl vi själva som ledande analytiker som Gartner, Forrester m.fl. anser ha en stark marknadsposition och goda framtidsutsikter. Några av våra leverantörer är bl.a. Cherwell Software, Freshworks och Nexthink.

manageengine
ServiceDesk Plus från ManageEngine är en helpdesklösning med ITIL-stöd för hela verksamheten. Med avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus verksamheter att leverera service i världsklass på ett kostnadseffektivt sätt. Finns både för lokal installation och som molntjänst.

Inuit representerar ManageEngine på den svenska marknaden och erbjuder support och tjänster runt lösningarna i samarbete med partners.

BusinessNow is a Nordic consultancy that specializes in streamlining and automating processes and deliveries within Service Management. We cover your entire service lifecycle, including analysis and implementation, design, operation, and improvements. We are more than 700 certified consultants covering the whole ServiceNow Platform application portfolio and knowledge.
BusinessNow uses international standards, methods and frameworks such as ITIL, ISO 20000, COBIT and MOF as foundation for process definition, implementation, and ServiceNow configuration and support. BusinessNow has more than 50 years of experience with processes and Service Management and more than 100 tool implementation projects under the belt.

microfocusMicro Focus – Powering Digital Transformation

Micro Focus helps you run your business and transform it. Our software provides the critical tools you need to build, operate, secure, and analyze your enterprise. By design, these tools bridge the gap between existing and emerging technologies—which means you can innovate faster, with less risk, in the race to digital transformation.

Aim 4 KnowledgeMed oss som partner får du tillgång till all vår kunskap och erfarenhet. Med marknadens bästa kursmaterial, flexibla certifieringar, och ackrediterade instruktörer har du verktygen för att möta dina kunders och medarbetares behov.

Våra kursområden är ITIL, Prince2, Cobit, Devops, Lean IT och VeriSM.

Vi hjälper dig med hela kursen eller med kursmaterial och certifieringar.


 


Teknikintresset är en stor del av vår drivkraft. Önskan att lära sig allt som går – att vara bäst inom sitt område. När många kan mycket om ett område börjar samarbetet och glädjen i att dela sina kunskaper – internt och med våra kunder. Digitalisering finns i vårt DNA och vi har alltid hjälpt våra kunder med teknik för att utvecklas och nå sina mål.

Zitac levererar djup teknisk kompetens, kreativa lösningar och tjänster till en kundbas som sträcker sig över Europa. Vårt mål är att skapa tydligt värde till de som väljer oss som sin samarbetspartner inom IT. I samarbetet skapas en kreativ miljö där vi med teknikens hjälp bygger magiska lösningar för våra kunder.

Sedan ca 10 år tillbaka är Zitac Ivantis ledande strategiska partner inom ITSM/ESM. Ivanti bildades för ett par år sedan när Landesk och HEAT slogs samman. Zitac arbetar med de flesta av Ivantis ITSM kunder i Norden redan och ser en stor efterfrågan från nya kunder både inom offentlig och privat sektor

Under september 2020 blev det klart att Ivanti har positionerat sig som Leader i Gartners Magic Quadrant för IT Service Management-verktyg 2020. 2019 var de positionerade som Challenger och har nu kvalificerat sig som Leader och vi på Zitac kan bara hålla med.

Vi är experter på att digitalisera och automatisera processer och tjänster. Allt vi gör handlar om att skapa, implementera och utveckla lösningar som effektiviserar affärsprocesser och ger bättre användarupplevelser. Detta leder i sin tur till bättre service, nöjda användare, sänkta kostnader och ökad lönsamhet hos våra kunder. Vi gör automatisering enkelt!

bitaFörändringsledning med digitaliseringen som motor. Vi är kunskapsföretaget BiTA. Vi tar ansvar för att våra kunder lyckas åstadkomma bestående förändringar. Vi har sedan 2003 genomfört 100-tals uppdrag och utbildat över 20 000 personer där vi tillsammans med våra uppdragsgivare skapat affärs- och verksamhetsnytta genom att förbättra och effektivisera processer, tjänster och organisationer. Delivering Change är vårt varumärkeslöfte och vår vision är att förenkla förändring.

InsperioInsperio är ett konsultbolag med fokus på rådgivning inom IT ledning och styrning. Vi tror på att förenkla det svåra, men vi erkänner att det krävs stor vishet och erfarenhet för att kunna göra det komplexa tillgängligt. Våra konsulter har alla lång erfarenhet från många olika sammanhang och hög specialistkompetens inom Service Management och Förvaltningsstyrning.

HappySignals is an Employee Experience Management Platform for IT that makes experience data visible, understandable, and connected to operational data in IT, enabling enterprises to change their culture to be more open, outcome-focused, and data-driven. Established in 2014 and based in Helsinki, Finland, HappySignals discovers the experiences of over 3 million employees in 130 countries. Our customers have been able to make employees happier and increase productivity by 26% on average.
For more information, visit www.happysignals.com.

Ge dina kunder och anställda upplevelsen de förtjänar!
Låt oss vara ärliga. De flesta hatar programvaran som de använder på jobbet. Ofta är denna klumpig, dyr, krånglig att installera och frustrerande att använda. Mängder av timmar läggs på att försöka anpassa lösningarna och i slutändan blir lösningen så komplex att verksamheten måste ha ett helt team med personal för att det ska fungera. Och att uppgradera lösningen – glöm det. Freshworks är övertygade om att din verksamhet förtjänar bättre programvara – programvara som är klar att använda direkt, lätt att installera och använda och som kräver minimalt med anpassningar. Du behöver heller inte tömma bankkontot. Idag ger över 40 000 företag och organisationer vår programvara förtroendet att driva sina verksamheter. Vi tror att detta bara är början…

ssiSveriges största nätverk för dig som arbetar med IT-support och service. Startade 1993 och är idag Sveriges största nätverk inom support och service. Vi har 7 olika nätverksgrupper från Sundsvall i norr till Malmö i söder. Förutom nätverksträffar har vi ett stort utbud av utbildningar för servicedesk, kundsupport och IT-support. På vår nästa konferens ”SERVICE I FOKUS 2018” den 15-16 maj på Berns i Stockholm lyfter vi framtidens utmaningar för branschen som AI, Knowledge M, ITIL, Agile m.m.

Är ni intresserade att vara partner på Expo’21?

Utöver synlighet på konferensen finns det möjligheter till online aktiviteter under våren. Kontakta Peter för mer information.

Peter Stjernström
Peter StjernströmProjektledare Expo'21