Talare
ITSM-initiativ Kandidat 3
Varje elevs bästa skola – Digital certifiering Malmö stad Grundskoleförvaltningen En återspegling och reflektion av den resa som Malmö stads grundskoleförvaltning har gjort och har framför sig. En givande och [...]
ITSM-initiativ Kandidat 2
Agilt projekt på Svenska Spel Målet med projektet var att på ett agilt sätt införa processer och roller i samverkan med ny ITSM lösning i den egna organisationen. Syftet var [...]
ITSM-initiativ Kandidat 1
Skellefteå kommun testar ansiktsigenkänning Hur kan man med hjälp av AI och ny teknik minska lärarnas administrativa uppgifter i klassrummet? I ett unikt pilotprojekt har Anderstorpsgymnasiet i Skellefteå testat automatisk [...]
David Nyman & Majid Iqbal
Storyboarding your service What’s the story of your service In this session, Majid and David will show you the power of storytelling and strategic narratives as means of communicating the [...]
Johan Lennartson
Demystifying Artificial Intelligence: Exploring how public sector organizations can approach Artificial Intelligence Artificial Intelligence has enjoyed a resurgence in recent years. After decades of lofty promises followed by an inability [...]
Peter Hero
ITIL® 4 med ”Deliver and Support” i fokus ITIL 4 adresserar integration och samspel med andra ramverk och metoder som t.ex. Agile, DevOps, Lean, och adderar ett helhetsperspektiv på hur [...]
Jesper Zachrisson & Sebastian Teeling
Cherwell + ComAround Knowledge = KCS v6 Verified Verksamhetens värdefullaste tillgång är kunskap och den behöver vi ta hand om. Kunskap skall vara lättillgänglig oavsett plats som användaren befinner sig [...]
Peter Schneider
ITIL 4 is here! Managing Service Relationships Understanding, recording and managing service relationships plays a much stronger role in ITIL 4. Are you ready to map and monitor service relationships? [...]
Roman Jouravlev
The Future Is Built On ITIL Video Presentation – Welcome To ITIL 4 Roman Jouravlev, AXELOS ITIL Product Ambassador and Lead Architect for the ITIL update In this video, Roman [...]
Mats Kempe & Mattias Livré
Att börja arbeta enligt SAFe, betyder det ”ut med pm3”? Fler och fler börjar arbeta med SAFe. Betyder det att man kan, eller bör, kasta ut styrningar som t.ex. pm3 [...]
Andreas Söderberg & Maaike Gerritse
iZettle start-up to grown-up In this session, Andreas will talk about a really exciting case he’s working on with one of our Swedish unicorns — iZettle. Started in 2010 and [...]
Mattias Johnsson & Magnus Hillgren
Öka effektiviteten i samarbetet ServiceNow demonstrerar möjligheter kring effektivisering med hjälp av mobila gränssnitt, chat och samarbete med hjälp av funktioner i ServiceNow plattformen. Lindgren - Dag 1 kl 14:00 [...]
Johannes Wretsén Jonsson
Nyckeltal för en effektiv IT Service Desk Häng med Johannes då han går igenom nyckeltalen för att hjälpa till att bemästra dagliga service delivery problem. Utmaningar som hindrar smidiga processer [...]
Niclas Karlsson och Björn Olofsson
Business Technology Standard som styrmodell för digital transformation Under de senaste tio åren har ett hundratal nordiska bolag, varav en majoritet med global närvaro, gradvis optimerat samspelet mellan it och [...]
Peter Ravnholt
Many organizations find it difficult to keep momentum and drive innovation after the first go-live. To avoid this situation BusinessNow has developed a Transformation Model to guide and structure how [...]
Mikael Berglund
Framtidens Servicedesk baserad på AI och Containers Hur kan Micro Focus hjälpa er att dra nytta av all information ni samlar på er i det dagliga arbetet? Framförallt, hur kan [...]
Ola Källgården & Anders Hagman
Processutveckling på Spotify Inför börsintroduktionen 2018 ställdes nya krav på Spotifys arbetssätt. Skulle externa krav på kontroll sätta käppar i hjulet för det interna ledordet ”Speed”? Skulle de självstyrande teamens [...]
Sami Kallio
Customer-driven Service Desk - Why and How? There will always be employees who are not pleased with the provided support services. But this doesn’t mean that you shouldn’t listen to [...]
Alexander Ljungström
Cloud och lönsamhet – hur kan det förbättras? Vad är det som utgör en lyckad strategi för cloud- och hybrid IT? Hur lyckas man med kostnadsbesparingar utan att offra användarupplevelse [...]
Lisa Löpare
Prime Contractor – vägen till Service Integration och framtida SIAM lösningar 4 års praktisk erfarenhet från etablering av Service Integration Möjligheter med Service Integration – men även fallgropar! Goda råd [...]
John Wallhoff
Cobit 2019 Över tid har best practice och ramverk utvecklats för att stödja verksamhetsstyrning med fokus på information och teknologi. COBIT 2019 har baserats på denna utveckling där man under [...]
Leif Andersson
Vill du förbättra relationen mellan IT och din affärsverksamhet? En introduktion till Business relationship maturity modell och relationship strategy-on-a-page. Du får i interaktiv form diskutera relationen mellan IT och verksamheten [...]
Jonas Wahlund & Monica Ekfeldt
En smartare IT Operation med hjälp av AI Varför behöver vi Artificiell Intelligens (AI) inom Service Delivery, och hur kan det hjälpa IT Operationen att bli smartare och effektivare i [...]
Carl Starendal
Skapa mer innovation med en SAFe lean/agil approach till drift och utveckling I den här presentationen får du en översikt kring hur en storskalig lean och agil approach till utveckling [...]
Thorsten Manthey
Workshop Establish a Communication and Training Plan using the WHO-HOW-WHAT approach! Bring your laptop and you current or upcoming project to kick-start the development of a Communications and Training Plan! [...]
Erik Palmstierna & Reni Friis
Ball Points Game Deltagarna delas in i lag, där målet med övningen är att skicka så många bollar som möjligt mellan deltagarna under en begränsad tidperiod. Deltagarna blir genom övningen [...]
Judith Wolst
Digital Panik – få koll på läget Den här föreläsningen utgår från Judiths bok med samma namn. Föreläsningen går igenom vad digitaliseringen innebär och hur den påverkar oss i vår [...]
Nikola Korbar
Blockchain Technology - Strengths, Weaknesses and Risks for IT Service Industry Blockchain technology has entered in its second decade of official existence, and it caused quite a stir in the [...]
Reni Friis
Lean Incident Management Game Playing the game will give the participants a sense of how an Incident process can be viewed from a Lean perspective, and which specific improvements can [...]
Thomas Hughes
A gambling clown - creativity in a world driven by processes? Processes and creativity are worst enemies and best friends. How to get things done, but keep from getting stuck [...]
Christina Haugsöen
Hjärnkoll på kommunikation Tänk på hur mycket tid och möda som kan sparas - Om det blir rätt från början! Att ha hjärnkoll på kommunikation handlar om att oftare kunna [...]
Thorsten Manthey
Bridging the ITSM Information Gap How to Bridge the Information Gap between IT Leadership and Day-to-day Process Execution via Strategic Process Roadmaps! This presentation is about bridging the gap between [...]
Annie Bergh
Mälarsalen - Dag 1 kl 16:10 - 17:10 Annie Bergh är Grundskollärare och förskollärare och har jobbat som detta sedan 1991. Sedan 2014 jobbar Annie för IT-enheten på Grundskoleförvaltningens utvecklingsavdelning i [...]
Märtha Rehnberg
Technological intuition - the must-have skill of the digital era Märtha Rehnberg is a partner of DareDisrupt, a published 3D printing expert, and Co-founder of BLOC (Blockchain Labs for Open [...]
Andreas Ekström
Framtid, omvärld och den digitala revolutionen Andreas Ekström arbetar som journalist på Sydsvenskan och har nått en internationell storpublik. Han var nominerad till Årets talare 2017, och vann Årets talare [...]
Jan Eliasson
Det nya globala landskapet Jan Eliasson ger oss sin bild av framtidens samhällsklimat med både farhågor och ljuspunkter baserat på sina respektingivande 50 år som politiker och diplomat. Han delar [...]