Huvudsponsor

Fujitsu i Sverige erbjuder produkter, tjänster och lösningar inom IT, kommunikation och verksamhetsutveckling. Svenska Fujitsu har cirka 600 medarbetare och kontor över hela landet. Våra kunder finns bland annat inom bank och finans, detaljhandel, tillverkningsindustri och publik sektor.

Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största ICT-företag med 156 000 anställda som bistår kunder i fler än 100 länder. Vi använder vår erfarenhet och kraften i ICT för att utforma framtiden tillsammans med våra kunder.

Plattformar baserade i det publika molnet fortsätter att vara det främsta tillväxtområdet för verksamheter som vill flytta ut sina applikationer och workloads, en utveckling som gör en välfungerande back office-lösning till ett nyckelområde för framgång.

Med hjälp av dessa plattformar kan Fujitsu erbjuda ett omfattande och växande utbud av tjänster som exempelvis molnintegration via processautomatiseringsplattformen RunMyProcess, ITSM-konsulttjänster för verksamhetsförändring och Smart Analytics.

Fujitsu lägger vikt vid att stödja ekosystemet av externa molnplattformar, där ServiceNow är en strategisk partner. Fujitsu är global leverantör på ServiceNow med erfarenhet från 600 projekt och har över 95 ServiceNow kunder Europa.

Partners

Insperio är ett konsultbolag med fokus på rådgivning inom IT ledning och styrning. Vi tror på att förenkla det svåra, men vi erkänner att det krävs stor vishet och erfarenhet för att kunna göra det komplexa tillgängligt. Våra konsulter har alla lång erfarenhet från många olika sammanhang och hög specialistkompetens inom Service Management och Förvaltningsstyrning.
Synerity erbjuder programvaror och tjänster inom Enterprise Service Management, Process Automation & Management och End-user Experience Management. Vi tror på fokus och har noggrant valt ut att basera vårt erbjudande på ett mindre antal lösningar som av analytiker som Gartner, Forrester m.fl. anses ha en stark marknadsposition, vara speciellt innovativa och under kraftig tillväxt. Vi representerar idag bl.a. Cherwell Software och Nexthink i Sverige.
byBrick Management är ett ledande konsultföretag som hjälper komplexa företag och organisationer att utveckla sin verksamhet. Våra erfarna konsulter och rådgivare brinner för att hjälpa våra kunder att maximera sin verksamhetsnytta. Vi kombinerar konsulttjänster och digitala lösningar för att förbereda, utveckla och driva affärsmässiga IT-beslut mot en hållbar utveckling. Vi hjälper dig att driva den digitala transformationen av din verksamhet med ett 360°-perspektiv!
Vi gör våra kunder bättre! Verksamhetsutveckling för affärsnära IT och innovation. Erfarna konsulter och utbildare inom IT Management och IT Service Management. Vi är stolta över att löpande få toppbetyg av både kunder och anställda.
Atlassian frigör potentialen i varje team! Med våra samarbetsverktyg hjälper vi team att organisera, diskutera och slutföra gemensamt arbete, både inom IT och hela verksamheten. NASA, Citigroup, eBay, Coca-Cola, Visa och BMW är några av de över 89 000 kunder från små och stora organisationer, där team använder Atlassians verktyg för bl.a. projektarbete, utveckling, kommunikation och service management. Jira Service Desk, Jira Software, Confluence och Bit bucket är exempel på verktyg som hjälper team att fungera bättre tillsammans och leverera rätt resultat i tid.
Easit är ett svenskt mjukvaruföretag som utvecklar, säljer och supporterar våra egna produkter. Vi erbjuder Service Management-lösningar som ger effektiv ärendehantering, förbättrade processer och möjliggör verksamhetsstyrning till ökad kundnytta. Vårt ITSM-verktyg Easit ServiceDesk™ är verifierat för 10 ITIL-processer.
Micro Focus and HPE Software have joined to become one of the largest pure-play software companies in the world. Bringing together two leaders in the software industry, Micro Focus is uniquely positioned to help customers maximize existing software investments and embrace innovation in a world of hybrid IT—from mainframe to mobile to cloud.
Förändringsledning med digitaliseringen som motor. Vi är kunskapsföretaget BiTA. Vi tar ansvar för att våra kunder lyckas åstadkomma bestående förändringar. Vi har sedan 2003 genomfört 100-tals uppdrag och utbildat över 20 000 personer där vi tillsammans med våra uppdragsgivare skapat affärs- och verksamhetsnytta genom att förbättra och effektivisera processer, tjänster och organisationer. Delivering Change är vårt varumärkeslöfte och vår vision är att förenkla förändring.
Sveriges största nätverk för dig som arbetar med IT-support och service. Startade 1993 och är idag Sveriges största nätverk inom support och service. Vi har 7 olika nätverksgrupper från Sundsvall i norr till Malmö i söder. Förutom nätverksträffar har vi ett stort utbud av utbildningar för servicedesk, kundsupport och IT-support. På vår nästa konferens ”SERVICE I FOKUS 2018” den 15-16 maj på Berns i Stockholm lyfter vi framtidens utmaningar för branschen som AI, Knowledge M, ITIL, Agile m.m.
ServiceNow gör jobbet bättre. Våra lösningar automatiserar, förutser, digitaliserar och optimerar affärsprocesser inom IT, kundservice, it säkerhet, HR med mera, för att kunna ge en bättre upplevelse.
BusinessNow is a Nordic consultancy company specialized in the implementation and automation of Service Management processes. Our scope covers the analysis and implementation of the full service life cycle from idea and strategy through to design, transition, operation and improvement. BusinessNow uses international standards, methods and frameworks such as ITIL, ISO 20000, COBIT and MOF as a foundation for process definition, implementation and ServiceNow configuration and support. Our motto is to make common sense based on customer needs, Change Management, the best technology and years of experience in processes and Service Management.

Utställare

Nilex är ett svenskt företag som utvecklar programvaror för verksamheter som levererar service och support. Ärendehanteringssystem, asset management, mobil app, tjänstekatalog och avtalshantering är några av de lösningar som Nilex erbjuder.
HappySignals shifts businesses’ internal services focus on employee experience by measuring and analysing employee happiness and productivity. The right balance between service costs, lost worktime and satisfaction means happier bottom line.
Delivering millions of exams in 200 countries, PeopleCert is a global leader in the assessment and certification of professional skills, partnering with multi-national organisations and government bodies to develop and deliver market leading exams.
Vill du bli en av Sveriges mest nöjda IT-kunder?

Välkommen!

Simplicity as a Service.

Efecte hjälper företag att öka produktiviteten och ta smartare beslut. Vi har kontor och försäljning i Finland, Sverige, Tyskland och Danmark. Efecte har lösningar inom:
– IT Service Management
– Enterprise Service Management
– Identitets- och åtkomsthantering

pro11

Kontakta Peter om ni är intresserade att vara partner eller utställare.

Peter Stjernström

E-post: peter.stjernstrom@itsmf.se
Telefon: +46 708 48 40 03