Huvudsponsorer

fujitsu_logo
Fujitsu i Sverige erbjuder produkter, tjänster och lösningar inom IT, kommunikation och verksamhetsutveckling. Svenska Fujitsu har cirka 600 medarbetare och kontor över hela landet. Våra kunder finns bland annat inom bank och finans, detaljhandel, tillverkningsindustri och publik sektor.

Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största ICT-företag med 156 000 anställda som bistår kunder i fler än 100 länder. Vi använder vår erfarenhet och kraften i ICT för att utforma framtiden tillsammans med våra kunder.

Plattformar baserade i det publika molnet fortsätter att vara det främsta tillväxtområdet för verksamheter som vill flytta ut sina applikationer och workloads, en utveckling som gör en välfungerande back office-lösning till ett nyckelområde för framgång.

Med hjälp av dessa plattformar kan Fujitsu erbjuda ett omfattande och växande utbud av tjänster som exempelvis molnintegration via processautomatiseringsplattformen RunMyProcess, ITSM-konsulttjänster för verksamhetsförändring och Smart Analytics.

Fujitsu lägger vikt vid att stödja ekosystemet av externa molnplattformar, där ServiceNow är en strategisk partner. Fujitsu är global leverantör på ServiceNow med erfarenhet från 600 projekt och har över 95 ServiceNow kunder Europa.

business_now

BusinessNow is a Nordic consultancy company specialized in the implementation and automation of Service Management processes. Our scope covers the analysis and implementation of the full service life cycle from idea and strategy through to design, transition, operation and improvement. BusinessNow uses international standards, methods and frameworks such as ITIL, ISO 20000, COBIT and MOF as a foundation for process definition, implementation and ServiceNow configuration and support. Our motto is to make common sense based on customer needs, Change Management, the best technology and years of experience in processes and Service Management.

sofigate_logo

PIONJÄR INOM BUSINESS TECHNOLOGY, LEDARE INOM IT MANAGEMENT OCH SIAM I NORDEN

Digitalisering kräver förändring och vi finns här för att tillföra de verktyg och metoder som behövs för att träda in i framtiden. Vi erbjuder konsultation inom teknikstrategi, IT-rådgivning och tjänster inom ledarskap för branschledande företag tvärs över olika sektorer i syfte till att öka tillväxten. Vi hjälper våra kunder att fånga de möjligheter som det digitala har att erbjuda. Sofigate erbjuder de bästa experterna inom IT-management med verkliga exempel och verktyg som finns på marknaden. Vi är Sofigate.

Sofigate grundandes år 2003, och det som då började som en mans vision är nu ett ständigt växande företag med över 550 anställda i Finland, Sverige, Danmark och Storbritannien. Sofigate är ledande i Norden inom IT Management och vi är pionjärer i norra Europa inom Business Technology management. Sofigate var också tidiga med att anamma, utveckla och leverera färdiga lösningar för Service Integration and Management (SIAM). Detta beskrivs utförligt i vår bok ”Industrialized Service Integration”.

Sofigate introducerade ServiceNow till den nordiska marknaden 2009 och sedan dess har vi levererat framgångsrika implementationer och projekt till över 100 kunder i Norden. Vårt kompetenscenter som levererar konsulttjänster och utbildning kring plattformen är ett av Nordens största, med spännvidd över hela ServiceNow-plattformens områden. Som komplement till ServiceNow levererar vi också integrationslösningen Service-Flow ONEiO samt den ledande plattformen för Robotics Process Automation (RPA), UiPath.

Peter Stjernström
Peter Stjernström
 +46 708 48 40 03
 peter.stjernstrom@itsmf.se

Kontakta Peter om ni är intresserade att vara partner eller utställare.

Partners

Olingo

Vi gör våra kunder bättre! Verksamhetsutveckling för affärsnära IT och innovation. Erfarna konsulter och utbildare inom IT Management och IT Service Management. Vi är stolta över att löpande få toppbetyg av både kunder och anställda.

Insperio

Insperio är ett konsultbolag med fokus på rådgivning inom IT ledning och styrning. Vi tror på att förenkla det svåra, men vi erkänner att det krävs stor vishet och erfarenhet för att kunna göra det komplexa tillgängligt. Våra konsulter har alla lång erfarenhet från många olika sammanhang och hög specialistkompetens inom Service Management och Förvaltningsstyrning.

bita3

Förändringsledning med digitaliseringen som motor. Vi är kunskapsföretaget BiTA. Vi tar ansvar för att våra kunder lyckas åstadkomma bestående förändringar. Vi har sedan 2003 genomfört 100-tals uppdrag och utbildat över 20 000 personer där vi tillsammans med våra uppdragsgivare skapat affärs- och verksamhetsnytta genom att förbättra och effektivisera processer, tjänster och organisationer. Delivering Change är vårt varumärkeslöfte och vår vision är att förenkla förändring.

servicenow_logotyp

ServiceNow är världens snabbast växande producent av molnbaserad programvara för företag, med mer än 2 miljarder USD i årlig omsättning. ServiceNow har fler än 6 700 medarbetare över hela världen och bland våra fler än 4 000 kunder finns flera av världens största företag. ServiceNow får arbetet att fungera bättre för människor. Våra molnbaserade plattformar och produkter bidrar till att leverera digitala upplevelser som låter människor prestera på högsta nivå.

synerity2

Synerity erbjuder programvaror och tjänster inom Enterprise Service Management, Process Automation & Management och End-user Experience Management. Vi tror på fokus och har noggrant valt ut att basera vårt erbjudande på ett mindre antal lösningar som av analytiker som Gartner, Forrester m.fl. anses ha en stark marknadsposition, vara speciellt innovativa och under kraftig tillväxt. Vi representerar idag bl.a. Cherwell Software och Nexthink i Sverige.

freshworks

Freshworks is the leading provider of cloud-based business productivity software based in San Bruno, California. Freshworks’ suite of products include the flagship product, Freshservice, a cloud-based service desk and IT service management solution over an in-app support and engagement platform for mobile-first businesses. With powerful features, an intuitive interface and freemium pricing model, Freshworks’ products are widely used by teams and companies of all sizes.

atlassian

Teams at more than 125,000 customers, across large and small organizations – including General Motors, Walmart Labs, Bank of America Merrill Lynch, Lyft, Verizon, Spotify, and NASA – use Atlassian’s project tracking, content creation and sharing, and service management products to work better together and deliver quality results on time. Learn more about our products, including Jira Software, Confluence, Trello, Bitbucket, and Jira Service Desk at https://atlassian.com/

happysignals

HappySignals helps organisations to save employees’ time and increase productivity. We help our customers improve their internal services’ performance by shifting the focus to employee experience through measuring and analysing employee happiness and lost worktime. Our ready-made surveys generate response rates far above the sector norms and the vast quantities of data help you to identify and prioritise areas for development while highlighting the business value of ITSM services.

microfocus

Micro Focus – Powering Digital Transformation

Micro Focus helps you run your business and transform it. Our software provides the critical tools you need to build, operate, secure, and analyze your enterprise. By design, these tools bridge the gap between existing and emerging technologies—which means you can innovate faster, with less risk, in the race to digital transformation.

efecte2

Efecte hjälper våra kunder att förbättra och förenkla tjänstekonsumptionen, samtidigt som förvaltningen följer kraven på efterlevelse av olika regelverk.

Efecte levererar en molnbaserad Service Management plattform, optimerad för:

  • IT Service Management
  • HR Service Management
  • Contract Management
  • Facilities Management
  • Asset Management and Chargeback
  • Identity Governance and Administration

Våra +300 kunder är europeiska medelstora till stora företag, offentlig sektor och lokala Service Providers.

Utställare

Aim 4 Knowledge

Med oss som partner får du tillgång till all vår kunskap och erfarenhet. Med marknadens bästa kursmaterial, flexibla certifieringar, och ackrediterade instruktörer har du verktygen för att möta dina kunders och medarbetares behov.

Våra kursområden är ITIL, Prince2, Cobit, Devops, Lean IT, Resilia och VeriSM.

Vi hjälper dig med hela kursen eller med kursmaterial och certifieringar.

ssi

Sveriges största nätverk för dig som arbetar med IT-support och service. Startade 1993 och är idag Sveriges största nätverk inom support och service. Vi har 7 olika nätverksgrupper från Sundsvall i norr till Malmö i söder. Förutom nätverksträffar har vi ett stort utbud av utbildningar för servicedesk, kundsupport och IT-support. På vår nästa konferens ”SERVICE I FOKUS 2018” den 15-16 maj på Berns i Stockholm lyfter vi framtidens utmaningar för branschen som AI, Knowledge M, ITIL, Agile m.m.

cherwell

Cherwell Service Management är en av de ledande och snabbast växande lösningarna för Enterprise och IT Service Management. Förutom dess omfattande funktionalitet så är speciellt utmärkande för Cherwell dess enorma flexibilitet. Med Cherwell kan ni snabbt och kostnadseffektivt anpassa lösningen vid förändrade eller utökade behov. Cherwell innefattar bl.a. kraftfull funktionalitet för automation och självbetjäning och förutom för IT finns även färdigt stöd för HR, Facilities, Security inkl. GRC och PPM med från start.